בבוקר התעוררנו כהרגלנו בישראל בשש וחצי ואחרי ארוחת בוקר מהירה יצאנו לכיוון אגםvrbicke pleco  שבהרי הטטרה הנמוכים.

מפה של ‪Vrbické pleso‬‏

מזג האוויר שינה פניו ביחס לאתמול והפך לממוענן, קר ועם גשם קל, שלא ממש הפריע לנו. חנינו בסביבות מלון GRAND ומשם יצאנו למסלול מעגלי קל ונחמד בן כשעה וחצי בנוף יפה סביב לאגם.

מומלץ לקחת לחם להאכלת הברווזים באגם, שכנראה היו רעבים מאד, כי מיד שזיהו אותנו שחו ועפו לעברנו: https://youtu.be/UijBFoUWqVc

מכיוון שלא הבאנו איתנו לחם, הילדים האכילו את הברווזים בבמבה ישראלית, שערבה לחיכם מאד והם אף נלחמו עליה. למחרת קראנו בעיתון המקומי על מוות מסתורי של ברווזים (סתםםם……:-)

חלון פנימי (iframe)

בהמשך המסלול גינת משחקים מגניבה מעץ detske igrisko

במעלה השביל מצאנו הרבה פטריות והגענו אל מלון חמוד באמצע היער, שגם שם גינת משחקים לאורחי המלון, מה שלא מנע מאיתנו להשתעשע בה.

ממש מול האגם נמצא אתר הסקי JASNA, ממנו ניתן להעפיל ברכבל את פסגת הר CHOPOK בגובה של 2,024 מטר. איש הצוות החביב סיפר לאכזבתנו, שעקב תנאי מזג האוויר, אין טעם לעלות ברכבל לפסגה והמליץ לשוב בעוד יומיים, אז צפוי שלג בהר.

ניתן להתעדכן באתר http://www.jasna.sk/en , הכולל מצלמות חיות מהן ניתן להתרשם ממזג האוויר והראות באתר.

חישבנו מסלול מחדש ונסענו אל הכפר העתיק המשוחזרvlkolinec   ולקולינץ הוא חלק מהעיר Ružomberok במחוז זילינסקי Žilinský kraj) ליד ‪  שבו מגוון בתים מיוחדים, גלריות ומוזיאונים הטובלים בנוף ירוק ומשגע

מפה של ולקולינץ סלובקיה

הכפר קבל את שמו, כנראה, מהמילה הסלובקיהת VIC שבתרגום מסלובקית ורוסית זאב. האזכור הראשון של האתר בכתובים הוא במסמך משנת 1376. בשנת 1977 הוכרז ולקולינץ כאתר היסטורי, וב-1993 זכה למעמד של אתר מורשת עולמית.

האתר שוכן בגובה של 718 מטר ומשתרע על שטח של כקילומטר רבוע. הכפר מצטיין בבתים ייחודיים שמאחוריהם ניצבות אורוות, אסמים ומבני שירות נוספים.

מומלץ לבקר במוזיאון קטן וחנות המזכרות (רכשנו מזכרות במחירים סבירים..)

הרחוב הראשי נמתח לאורך מורד תלול ומחולק במרכזו לגינות מאורכות. במרכזו של הכפר מתפצל הרחוב המרכזי לשני רחובות – האחד מוביל דרומה, והאחר מוליך מזרחה אל הכנסייה ואל מרכז העיר רוז'ומברוק.

דמי כניסה לאתר: מבוגר 2 יורו, ילד מעל גיל 6 יורו אחד.

את הצהריים אכלנו במסעדת אותה בחרנו בזכות הטרמפולינה וגינת המשחקים שניצבת בקרבת המקום.

המנות שבחרנו מהתפריט היו פיצה וצ'יפס לילדים ולמבוגרים מרקי עוף.

המסעדה מאוד ידידותית לילדים. גם בפנים גילינו מגוון משחקים לילדים ובת של המלצרית או בעלת המקום שחקה באחד מהם יחד עם אלונה הקטנה שלנו.

סיימנו את היום בעיר banska  bystrica עיר סלובקית טיפוסית, עם מגוון חניות ובתי קפה.

בכיכר העיר פסל לזכר שחרור סלובקיה מהכיבוש הנאצי.