בסוף דצמבר שנת 2019 בשיא השווקי קריסמס ובציפיה לשלג, הזמנו כרטיסים דרך חברת כרטיסים מוזלים WIZZ וטסנו לחופשה קצרה לפולין. נחתנו בסביבות 1 בלילה בשדה התעופה הקטן של עיירה קטוביץ' Katowice

שדה תעופה ממוקם כ-45 דקות נסיעה ממרכז העיר ולכן לא הייתה ברירה אלא לקחת מונית. נהגי מוניות ניצלו את השעה המאוחרת ובקשו מחיר של כ160 זלוטי (כ160 ש"ח) שזה יקר גם למחירי הנסיעה בארץ..תוך דקות ספורות מצאנו נהג בUBER ב100 שח ויצאנו לדרך..

במונית הרגשנו די ערניים על מנת ללכת לישון והחלטנו לנצל את הלילה הראשון שלנו ללא ילדים בחו"ל להסתובבות בברים שבמרכז העיר…

מלון Novotel Katowice Centrum Hotel מרשת ACCOR הידועה נמצא במרכז העיר וממוקדם כ-10 דקות מהמדרחוב המרכזי בונמצאים מרכזי בילוי, מסעדות ופאבים של העיר שהיו פתוחים עד 2 בלילה…

אחרי שהסברתי לפקידה הנחמדה שחשוב לי מאוד לקבל חדר שקט, היות והמלון לא היה מלא, היא שדרגה לנו את החדש לחדר דה לוקס משודרג ב-11 בקומה 11 של המלון. שם המתינו לנו חלוקים, כפכפים וכל הדברים הנחוצים לצורך בילוי בספא של המלון (שלצערנו, לא הספקנו לנצל אך הבטחנו שנחזור לשם בקרוב).

מדובר בחדר Executive Room with twin beds and sofa יפייפה עם מיטה נוחה שקשה לקום ממנה, מיני בר, מכונת אספרסו, אמבטיה עם זרם חזק וטוב..מסוגר החדרים שלא רוצים לעזוב..

אחרי שהתמקמנו במלון, התלבשנו חם, ויצאנו לאזור הבילויים הנמצא כ10 דקות הליכה בין הפאבים הנמצאים ברח המרכזי  Mariacka

הרחוב ממוקם רק 5 דקות הליכה מכיכר השוק Rynek, וככל הנראה נקודת התחלה טובה יותר עבור המבקרים מאשר כיכר השוק בעיר עצמה. כד הרחוב הוא הלב של סצנת הברים בעיר, ומשמש חממה של פאבים ומועדונים, בתי קפה ומסעדות. מקסים, רגוע ונקי יחסית ביום, בלילה מריאצקה הופכת לחממה לחסידים ולכל מי שמחפש להרגיש את הדופק של העיר. לכן, בחורף, למרות הקור, אנשים עדיין נוהרים לכאן כדי להמשיך לשתות את המשקה שלהם.

בשעה המאוחרת של 2 בלילה מצאנו לא מעט פאבים פתוחים במקום והיינו צריכים להתלבט איפה לשבת. בחרנו בפאב נחמד מאוד עם פינות ישיבה מעץ  פאב כדורגל Mariacka PIWIARNIA בכתובת Mariacka 6 שם הזמנו שליש בירה ב5 זלוטי לכוס! (הבירה הכי יקרה במקום עלתה 9 זלוטי!) בגלל השעות המאוחרות המבטח היה סגור.

בירה מעולה במחיר רצפה!

בבוקר אחרי שינה מעולה אך קצרה, התעוררנו לבוקר חדש לקראת היעד הבא שלנו קרקוב! מהחדר השתקף נוף אל העיר המתעוררת

ארוחת הבוקר הייתה בין הושקעות שאכלנו (גם בבתי מלון בארץ). בופה ענק עם מיצים סחוטים טבעיים, יוגורטים עם מגוון תוספות, מגוון רחב של מאפים

לצערנו, היינו צריכים לקטוע את הארוחת הבוקר באמצע בגלל הנהג של חברת השכרת הרכבים שהקדים בחצי שעה והיינו צריכים למהר ולפנות את החדר..

היעד הבא שלנו היה קרקוב, שם יצא לנו לבקר בהרכב משפחתי קודם. לאחר כשעה וחצי של נסיעה הגענו לקרקוב.  המזג האוויר בדרך היה די גשום אך העיר כבר התחיל הללבוש חג..

פסלים ליד המבנה של האוניברסיטה

החננו באחד החניונים בתשלום, והמשכנו לכיוון העיר העתיקה KRAKOW OLD TOWN

המדרחוב המרכזי פגש אותנו עם אותם קיוסקים למכירת בייגלה וממתקים

בתי קפה עם תצוגות מפתאות וחנויות מזכרות המוכרות מזכרות לא רק מפולין:)

החנות הידועה בה מייצרים סוכריות קרמל

מגוון חנויות תכשיטים

וכמובן חנויות המוכרות מוצרים לעיתוב הבית לקראת כריסמס המתקרב..

במרכז הכיכר נעמד עץ אשוח מעוטר

וכמובן חייבים לקפוץ לטעום מהשוקולד האיכותי בחנות שוקולד CZEKOLADA בחנות Karmello Chocolatier  בכתובת plac Wszystkich ?wi?tych 11

במקום מציעים מגוון רחב של פרלינים ומארזי פלריניפם וכמובן משקאות שוקולד (להיזהר הן מגיעות מאוד מאוד חמות עד למצב הרתיחה ממש!)

וכמובן דוכנים של סופגניות

בדרך נתקלנו במסעדה מגניבה סגנון כלא עם בובות של אסירים

פגשנו בדרך איזה שחקן שהתלבש כמו מלך וכמובן הצטלמנו אנחנו

במרכז העיר העתיקה באמצע דצמבר פעם קריסמס מרקט המסורתי עם מגוון מאכלים ומתנות לחג

אין כמו פרוסת לחם טרי אפוי עם בצל או מלפפון חמוץ!

גבינות מעושנות מיוחדות

מגוון נקניקים ונקניוקיות

את ארוחת צהריים המצוינת אכלנו במסעדה של אוכל פולני Jagienka. Kuchnia polska בכתובתplac Jana Matejki 3

הזמנו שני מרקי פטריות מוקרמים ביתיים וטעימים

לעיקריות הזמנו פירוגי רוסקי ב42 זלוטי (יחד עם המרקים) בנוסף יין ב8 זלוטי ומיץ דובדבנים

פירוגי עם בצל מטוכן מעל והמבורגר עם תוספת פטריות מעל וסלט סלק

מסעדה קטנה של מקומיים שישיבה בה על בסיס מקום פנוי היינו תיירים היחידים שם ובקופה לא יודעים אנגלית. על הקיר תמונות של קרקוב הישנה שולחנות וכיסאות עץ

האוכל היה זול וטעים מאוד אבל לוקח הרבה זמן עד שהמנות מגיעיות

חזרנו למרכז העיר העתיקה שם התקיים כריסמס מרקט. למרות הגשם החזק, היה לא מעט אנשים בסביבה..

את הערב סיימנו במסעדת משלין Zakladka bistro in Cracovie

המסעדה הוקמה עי דף בעל 30 שנות ותק באוכל צרפתי

המסעדה מתמחה באוכל צרפתי לשומרי כשרות פחות מתאימה היות ורוב המהות מכינים על בסיס חמאה

למנות פתיחה קבלנו הרינג עם לחם הבית ופשטידה טנה עם וסביצה עם נגיעות תפוחי עץ ומיונזהזמנו בקר על פירה דלעת קונפי שום ופטריות יעק

כיסונים עם גבינה מותחת מעל על מצע בצלי שלוט ושמהת

סיימנו את הערב בפאב נחמד Olive עם ודקה טעימה בטעמים הזמנתי ודקה תות ואחרי זה שקדים שמגיעה בשוטים וגם בירה צוננת השירות מעולה נותנים לטעום לני הזמנה

מחנים רכב למטה באחד החניונים ועולים לתחנה kuzniceכ20 דקות הליגה ברגל

הכרטיסים נמכרים לפי כמות הנכנסים 60 איש בכל פעם 69 זלוטי לכרטיס הלוך חזור

נדחסים 60 איש לרכבל ועולים כ15 דקות לתינת ביניים ואחריה מיד לתחנה הסופית

אחרי ששרדנו סופה בהרי טטרה רכשנו גבינות טריות וזולות אצל סבתא והגענו למטה למסעדה משפחתית חמודה Karczma Burniawa שם הזמנו 2 מרקים מרק סלק נקי ב9 זלוטי ומרק עוף צח עם אטריות ב10 זלוטי

לעיקריות הזמנו 10 יחי פירוגי 20 זלוטי ומנת היום כבד בכרוב עם

באזור bistre בקרבת זקופנה

אחרי זה המשכנו לאתר ספא גורצי פוטוק ליד זקופנה

בכניסה רכשנו כרטיסים ב49 זלוטי לשעתיים וחצי ( עם צמיד ניתן רכוש גם משקאות בבר או במסעדה שבמקום)

מחליפים בגדים במלתחות במתחם בריכות עם מים טרמומינרליים עם טמפרטורה שונה של המים

בקרנו במקום ביום ראשון בוהתקיים מופע מוזיקלי של להקה

באחד הגאקוזי פגשנו משפחה סלובקית נחמדה בכפר בגבול עם פולין שהגיעו לנופש בפולין שלטענתם ב20 אחוז זולה יותר מסלובקיה

בערב טסנו נגד הזמן ובפקקים של יום ראשון בערב למופה Symphonica בקרקוב מדוברבמופע של ילרמוני  קרקוב המבצע יצירות של להקות מטחיקה קווין ואחרות

הגענו כעשריםמדקות לפני המופע ונשאר רק כרטיס אחד למכירה

במקום לוותר רצתי לשולחן ההפקה ובקשתי לרכוש כרטיסים שהם שמרו למיוחסים בלוגרים וכו כמובן שהם הסכימו ורכשנו שני כרטיסים במקום מצוין ומחיר מצוין

בוקר של היום האחרון שלנו בפולין התחלנו במאפיה הסמוכה לדירה Buczek הנמצאת ברחוב Makuszynskiego 9a Krakow שם הזמנו 2 קפה עם כריך סלמון סופגניה וכל זה ב24 זלוטי במקום ניתן לשבת