ביום השישי לטיול חצינו את הגבול הסלובקי ונכנסנו אל פולין, בדרכנו אל העיירה המפורסמת זקופנה ZAKOPANE שבדרום פולין.

מפה של זאקופנה פולין

מסתבר שלא צריך להגיע לשוויץ על מנת להינות מהרים מושלגים ונוף לבן.

למרות שבזקופנה אינספור מלונות ודירות להשכרה ברמות שונות, לא היה פשוט למצוא דירה במחיר סביר למשפחה עם 3 ילדים. לבסוף מצאנו באתר booking את דירתchimera  , דירה גדולה המתאימה למשפחות השוכנת בבית לשימור בן 2 קומות שנבנה בשנת 1889.

כנהוג לבניה בתקופה זו, הדירה כללה חדרים ענקיים עם תקרות גבוהות ומדרגות מעץ.

בערב צפינו בתכניות ראליטי מקומיות כגון לרקוד עם כוכבים פולניים ו"חתונה עיוורת"- בה בני הזוג פוגשים אחד את השניה רק מתחת לחופה.

למרות גודל הדירה, דווקא המטבחון היה קטן.

אחרי התארגנות בדירה יצאנו אל מרכז העיר, מרחק רבע שעת הליכה מהדירה.

התחנה הראשונה הייתה הבית ההפוך dom do góry nogami ברחוב 3 במאי ALEJA 3 GO MAJA , שהתגלה בדיעבד כחוויה מיותרת. כניסה משפחתית עלתה לנו כ-35 זלוטי (35 ש"ח). מדובר בבית שבנוי הפוך ובו כל החפצים והרהיטים מחוברים לתקרה. בקיצור, בזבוז זמן, אלא אם כן אתם ממש משועממים…

מהבית ההפוך המשכנו אל הרחוב הראשי בזקופנה, הלא הוא רחוב קרפובקי, הלב הפועם של העיירה. מדובר במדרחוב חביב ומלא בחנויות ומסעדות, אך תיירותי בטירוף. בחלקו הצפוני, ליד רכבל גלובובקה, נמצא שוק מזכרות, בו רוב הדוכנים דומים אחד לשני וגם המחירים מתואמים בכל הדוכנים.

צעירי זקופנה כיבדו אותנו במופע רחוב מלבלב..

מומלץ לבקר בחנות השוקולד האגדית WAWEL ולהצטייד בשוקולדים לבית..

במדרחוב אכלנו גופרה בלגית טעימה וגלידה מזעזעת, שמצאה עצמה בפח אחרי הלק הראשון. החלטנו להעביר את הטעם עם וופל בלגי סביר בטעם ויקר יחסית לפולין (ההכנה היא כמו בתנאי הבית כ10 דקות לכל וופל..)

ואחרו איך לא מקדולנדס! (מוסד קולינרי שנחזור אליו עוד הרבה בהמשך…:)

אמא הצטלמה עם חיילות פולניות והתעניינה בתנאי השירות כאן..

בדרך חזרה לדירה עצרנו בגינת משחקים נחמדה ושוממת, או בגלל הקור או בגלל שאין יותר מדי ילדים בזקופנה…..